Zal de antichrist, de messias voor de Islamitische wereld zijn?

De antichrist, dictator van de eindtijd.

 

We leven in een tijd dat de strijd tussen het koninkrijk van God en het koninkrijk van satan sterker oplaait dan ooit tevoren. Ik geloof dat dit komt doordat de wederkomst van Christus snel nadert – en daarmee ook de uiteindelijke vernietiging van satans koninkrijk.

De Bijbel leert ons dat er in de laatste periode vlak voor de wederkomst van Jezus Christus er een laatste grote wereldleider zal zijn. Er zijn mensen die denken, dat de antichrist een systeem zou zijn, een verderfelijk beginsel, dat zich in de wereld verspreidt. Het zou een gemeenschappelijke slechte geest zijn, die zich aan het einde der tijden zou openbaren. Nu is het wel zo dat de Bijbel ook spreekt over de ‘geest’ van de antichrist die reeds de wereld werkzaam is.

1 Joh. 4:3 Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.”

Die werking van de geest van de antichrist zal groeien naarmate we het einde der tijden naderen. Wat betekent eigenlijk de term antichrist? Het woord antichrist bestaat uit twee delen: ‘anti’ en ‘christus’, als we dus spreken over ‘antichrist’, dan betekent dat ‘anti Christus’. Alhoewel de wereld steeds meer ‘anti-christelijk’ wordt, toont de Bijbel ons ook aan dat het toch ook om een persoon gaat. In de Bijbel wordt op een aantal plaatsen verwezen naar een verschrikkelijk mens, die een korte periode grote macht over de gehele wereld zal hebben. De antichrist zal namelijk de laatste grote leider van de eindtijd zijn. Hij zal de tegenstander van God zijn. De antichrist zal de vertegenwoordiger van de duivel op aarde zijn.

De antichrist zal de grote tegenstander zijn van de Heer Jezus. Terwijl Israël en de gemeente uitkijken naar de komst van de Messias, zal er een valse messias komen, die zal doen alsof hij de messias is. Ieder serieuse moslim in de wereld gelooft in de komst van de Mahdi. Hun geloof daarin is net zo sterk als het geloof van christenen in de terugkomst van Jezus Christus. Maar hoeveel christenen zijn er niet die niet meer geloven dat Hij letterlijk zal terugkomen? Maar álle moslims geloven in de komst van de Mahdi. Deze messias zal echter een bedrieger zijn en mogelijk de komende antichrist waar de Bijbel over spreekt, die helaas velen zal verleiden.

Meer lezen, klik hier.

Advertenties

Over HH

Our desire is to preach the gospel of God's love in different ways. Also we would like to help other people, if you are in trouble or you need advice.
Dit bericht werd geplaatst in Antichrist, Bruid van Christus, Eindtijd, Islam, Jezus wederkomst, nieuwe wereldorde en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Zal de antichrist, de messias voor de Islamitische wereld zijn?

  1. Erik-Jan zegt:

    Ik vind je uiteenzetting helder en duidelijk Herold, De chrislam is een feit ook in Nederland en zal in de komende jaren alleen maar meer gestalte onder leiding van de katholieke kerk en wij weten allemaal dat het een valse kerk is die de waarheid geweld aan doet. In de komende jaren zal de Koran samen op de kansel liggen, Salmen Rushdie de schrijver van de duivels versen had gelijk, de Koran is een duivels boek. Allah is niet de god van Israël en Isa ook niet. 2 petrus 1 staat het ook duidelijk en wij christenen zouden moeten bidden dat wij niet worden misleidt en bidden om de Heilige Geest om de gave van onderscheidt. Bedankt Herold voor je duidelijke boodschap al vrees ik dat die in de komende jaren zal vervagen en meer word vervangen door een valse leer.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s