Gods dramastuk van de eindtijd.

De voorbereidingen zijn in volle gang, straks begint Gods dramastuk.

..

eindtijd

Een  voorbeeld wat ons helpt te begrijpen wat wordt bedoeld met de ‘tekenen van de tijd’ is het volgende. Stelt u zich eens voor dat u bij een toneelstuk bent. U hebt uw plaats in het publiek ingenomen en voordat het doek open gaat voor het eerste bedrijf kunt u achter het doek geluiden horen. Het toneel wordt natuurlijk klaargemaakt voor het begin van het toneelstuk. Natuurlijk hoort dit nog niet bij het toneelstuk zelf,  maar ze vormen wel een natuurlijke en noodzakelijke voorbereiding op het toneelstuk.

Op dezelfde manier bereidt God het wereldtoneel voor op Zijn dramastuk van de eindtijd. Het doek is nog omlaag. Maar achter het doek is God aan het werk en voordat het doek wordt opgetrokken, zullen zij die zich heiligen en hun vertrouwen op Jezus Christus hebben gesteld, opgenomen worden en de Heer tegemoet gaan in de lucht (1 Thes.4:17).

Na die opname zal de Antichrist op het wereldtoneel verschijnen. Op dat moment zullen alle stukken en spelers op hun plaats staan, klaar om hun rol te spelen in het laatste drama van de eeuw.

Wat zijn dan de belangrijkste  tekenen die laten zien dat de Gods dramastuk van de eeuwen, spoedig zal beginnen?

jodenterug1. De terugkeer van de Joden. Na bijna 1900 jaar in ballingschap te hebben geleefd, begon het volk aan het begin van de twintigste eeuw terug te keren naar hun thuisland. Op 14 mei 1948 werd de huidige staat Israël geboren. Dit teken van de eindtijd is één van de belangrijkste puzzelstukken die nodig zijn om de profetieën van de eindtijd in vervulling te doen gaan.

……………

antichristrijk2. Het ontstaan van een groot antichristelijk rijk komt steeds dichterbij. De Bijbel voorspelt in de hoofdstukken 2 en 7 van de profeet Daniel en in de hoofdstukken 13 en 17 van Openbaring, dat er straks sprake zal zijn van een groot antichristelijk rijk, wat de omvang zal hebben van het oude Romeinse Rijk wat a.h.w.  in de eindtijd hersteld zal worden. Met een half miljard mensen uit 27 landen en een krachtige munteenheid (de euro) zou de Europese Unie de voorloper kunnen zijn van deze superstaat in de eindtijd.

Het is duidelijk, een nieuwe wereld orde komt  er dan aan, de stap naar een wereldwijde economie kan nu al razendsnel worden gemaakt. De Nieuwe Wereldorde is een uitdrukking die we steeds vaker uit de mond van regeringsleiders horen. De Bijbel voorzegt dat in de eindtijd sprake zal zijn van één wereldeconomie en  één religie (Openbaring 13). Het ziet ernaar uit dat we al aardig eind op weg zijn, de wereldwijde economische crisis van de laatste jaren hebben juist de roep om meer wereldwijde onderlinge samenwerking hoog op de agenda gezet.

middenoosten3. De wereld richt zich steeds meer op het Midden-Oosten. Vijftig jaar geleden had niemand kunnen denken dat her Midden-Oosten het middelpunt van de wereld zou vormen. Toch is dit gebied vandaag de dag, doordat het bijna twee derde van de oliereserve van de wereld bezit, door de radicale islam en door de crisis in het Midden-Oosten, bijna voortdurend in het nieuws. Volgens de Bijbel zal het Midden-Oosten het toneel vormen voor de gebeurtenissen van de eindtijd, met Israël in het middelpunt. Dat de wereld zich nu op het Midden-Oosten richt, is opnieuw een ontwikkeling die opmerkelijk overeenkomt met de Bijbelse profetieën.

De Bijbel voorzegt dat de grote verdrukking van zeven jaar zal  beginnen met de ondertekening van een vredesverdrag tussen Antichrist en Israël (Dan.9:27).  Het is opmerkelijk dat vandaag  westerse machten proberen te bemiddelen in een vredesovereenkomst voor het Midden-Oosten en zo ogenschijnlijk Israëls vrede en veiligheid te garanderen. Dit vredesproces in het Midden-Oosten wijst ook al op dit teken van het begin van de eindtijd, Israël en de landen van de wereld zijn duidelijk klaar voor het laatste drama.

Het huidige Israël heeft ook grote behoefte aan het vredesverdrag dat reeds in de profetie van Daniël 9:27 wordt voorzegd. Maar, vermoedelijk vanwege de eisen van de Palestijnen zal Israël niet in staat zijn om via directe onderhandelingen een bevredigend verdrag te sluiten. Straks zal echter de grote wereld leider, de Antichrist, Israël te hulp komen, hij zal er namelijk wel toe instaat zijn.  We weten niet welke concessies gedaan zullen worden, maar te denken valt aan de herbouw van de Joodse tempel in Jeruzalem, wat door de Bijbel voorspeld is (Openb.11).

Het doek van de laatste acte in Gods grote drama is nog niet opgetrokken. Maar we kunnen wel merken dat er achter het gordijn iets gebeurt. Op dit moment maakt God het toneel klaar, God zal zelf het doek optrekken als Hij Zijn kinderen in de hemel opneemt.

Nog nooit eerder in de geschiedenis van de mens zijn er zoveel ontwikkelingen samengekomen die passen in de profetieën  van de eindtijd zoals de Bijbel die al voorzegt heeft, vele duizenden jaren terug.  We zijn vast en zeker op weg naar de vervulling van profetieën over de eindtijd.

De wereld is als een toneel dat wordt klaargemaakt voor een groot drama. De belangrijkste acteurs staan al in de coulissen te wachten op hun moment in de geschiedenis. Het profetische toneelstuk is klaar om opgevoerd te worden.  Aangezien het toneel is klaargemaakt voor de dramatische climax van dit tijdperk,   moet dit wel betekenen dat de opname  van de gemeente van Jezus aanstaande is.

Als er ooit een moment is geweest dat mensen  moeten nadenken over hun persoonlijke relatie met Jezus Christus,  dan is het nu. Mogelijk weet u nog niet een kind van God te zijn, wel u kunt het worden. Jezus stierf aan het kruis voor uw zonden en wil graag vergeven en het eeuwige leven schenken.

Misschien is uw interesse gewekt en wilt u meer weten, mail ons gerust: KLIK HIER.

Advertenties

Over HH

Our desire is to preach the gospel of God's love in different ways. Also we would like to help other people, if you are in trouble or you need advice.
Dit bericht werd geplaatst in Antichrist, Eindtijd, Israël, Jezus wederkomst en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Gods dramastuk van de eindtijd.

  1. Geliefde broeder Henk,

    Vind het op zich een goed artikel, maar… er wordt over “opname in de hemel” gesproken en over een “7 jaar” durende Grote Verdrukking.
    De door ons beide zeer gewaardeerde Bijbelleraren – de brs. CJH Theys, H. Siliakus en E. van den Worm – hebben het over “een 3,5 jarige wegname in de woestijn” vlak VOOR aanvang van de Grote Verdrukking (naar aanleiding van Openbaring 12:6+14) en over “het tegemoet gaan in de lucht, om vervolgens weer naar de aarde terug te keren met de wedergekomen Christus” NA de Grote Verdrukking (naar aanleiding van 1 Thess. 4:15-17).
    Voor degenen die zich in dit verschil in inzicht willen verdiepen kan ik het artikel “Een ANDER geluid – Is de visie aangaande de zgn. OPNAME wel juist?” (http://www.eindtijdbode.nl/studies/evangelie/adgopname.pdf) aanbevelen.
    Ook het volgende “Eindtijdscenario” (http://eindtijdbodeBijbelstudies.wordpress.com/schema-eindtijdscenario/) is misschien interessant om eens wat nader te bekijken.

    Het gaat mij er niet om, om persoonlijke verschillen te benadrukken, maar om BIDDEND het plan van de Heer te ontdekken (Hij is een God van orde en er kunnen dus wel meerdere – menselijke – uitleggingen zijn van ZIJN plannen, maar geen meerdere Goddelijke uitleggingen).
    Laten we dus allemaal van elkaar willen leren door God BIDDEND om ZIJN wijsheid, uitleg en inzicht over deze – vaak moeilijke onderwerpen – te vragen. Alleen door Zijn Geest kunnen we één worden in de leer (volgens Zijn wil en waarheid).

    Hartelijke groet,
    A. Klein

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s